alles,  Other

Help Your Hormones het onlineprogramma

Op deze blog schrijf ik grotendeels over natuurlijke cosmetica en verzorgingsproducten en hoe deze een positieve invloed kunnen hebben op je huid en gezondheid. Helaas zorgt een disbalans van hormonen er vaak voor dat je je juist moe en futloos voelt. En dat is ook terug te zien aan je huid en haar. Via het platform Wearepink kwam ik een tijdje geleden in contact met Mariët. Mariët is een gediplomeerd voedingscoach en een enorme healthfreak. Ze heeft de afgelopen jaren veel kennis opgedaan die ze graag met je wil delen. Speciaal voor jou heeft ze het online programma Help Your Hormones ontwikkeld. In 10 weken krijg je met het programma alle tools en kennis in handen om je hormoonbalans op een natuurlijke wijze te herstellen en tips om die nieuwe lifestyle voor eens en voor altijd vast te houden.

Help Your Hormones & Based on Nature

Toen Mariët mij benaderde met de vraag of ik haar basis programma zou willen volgen was mijn antwoord dan ook direct ja! Acht jaar geleden maakte ik de overstap naar een gezonde en bewuste lifestyle. Ik probeer sindsdien betere keuzes te maken. Ik lees de labels op verpakkingen, zeg nee tegen e-nummers en eet waar het kan biologisch. Ook heb ik in de afgelopen jaren vaak een suikervrije periode of detox ingelast.

Op het gebied van natuurlijke cosmetica ben ik erg alert gebleven, maar goed voor jezelf zorgen en dat ook volhouden blijft lastig. Wanneer ik te weinig slaap en niet gezond eet is dat direct merkbaar aan mijn maandelijkse periode die dan veel heftiger en pijnlijker is dan normaal. En ook is het te zien aan mijn huid die dan vaak een grauwe uitstraling heeft. Daarom leek het mij de perfecte timing om met het programma Help Your Hormones aan de slag te gaan. In deze blog vertel ik jullie alles over het programma, wat je kunt verwachten, wat de kosten zijn en hoe ik de eerste twee weken heb ervaren lees je mee?

Voor wie is het programma Help Your Hormones?

Heb jij elke maand als je ongesteld moet worden last van stemmingswisselingen, heftig vloeien, migraine, of buikpijn? Lukt het maar niet om af te vallen? Of voel je je opgejaagd, angstig of heb je last van slaapproblemen? Heb je de pil gebruikt (of nog steeds) omdat je menstruaties zo heftig zijn? Heb je PCOS? Ben je zwanger en heb je veel last van klachten? Of wil je graag zwanger worden en lukt het om wat voor reden dan ook nog niet? Dan is dit programma voor jou! De kans is namelijk groot dat je hormonen niet in balans zijn, en dat zorgt voor klachten.

Die klachten hoeven er niet te zijn, al denken veel vrouwen dat het erbij hoort! Maar echt, je hoeft niet krom te liggen van de buikpijn als je ongesteld bent, of je altijd maar moe te voelen. Gelukkig is er veel wat je zelf kunt doen om aan die hormoonbalans te werken. Gezonde voeding en hormoonverstorende stoffen vermijden helpt ontzettend goed. Alles komt aan bod tijdens het programma van Help Your Hormones.

Wat kun je verwachten van dit programma?

Tijdens deze tien weken ga je van alles leren over je hormonen. Want wat zijn hormonen, hoe werken ze, hoe worden ze beïnvloed door allerlei factoren om je heen en hoe houd je er een beetje grip op? Stap voor stap neemt Mariët je mee en aan het eind van de rit heb jij alles in huis om je hormonen weer in balans te brengen. Belangrijk is het om je te realiseren dat dit geen quick fix is. De tips die je aangereikt krijgt, helpen zeker om je hormonen meer in balans te brengen, maar het is niet zo dat je dan na 10 weken kunt stoppen met deze tips. Het is een leefstijl en het heeft tijd nodig om die leefstijl je eigen te maken.

  • Een programma van 10 weken, waarbij elke week een nieuw onderdeel wordt vrijgegeven.
  • Life time access, ook na die 10 weken heb je dus nog steeds toegang.
  • Elke week een vlog ter introductie en lots of info!
  • Boordevol informatie over hormonen, hoe ze werken en wat je kan merken van een disbalans.
  • Met opdrachten en oefeningen om actief mee aan de slag te gaan. Denk aan een Hormonen Health Check, een opdracht om je cyclus in kaart te brengen, oefeningen om met je eetpatroon aan de slag te gaan, een digital detox challenge… En nog veel meer!
  • Geen speciale ingrediënten of onhaalbare doelen. Het programma past in jouw leven ook als je dagen boordevol zitten.
  •  Met speciale aandacht voor de stappen die je kunt zetten om voor eens en altijd je leefstijl te veranderen.
Wat zijn de kosten van Help Your Hormones?

Klinkt allemaal goed maar wat kost dat nou eigenlijk om zo’n online programma te volgen? De kosten zijn afhankelijk van welk programma je kiest. Het Help Your Hormones programma heeft drie versies namelijk: basic ( die volg ik ) , medium en VIP. Alle programma’s zijn volledig online te volgen in een beveiligde omgeving. Ook bevatten alle programma’s elke week een vlog en online informatie, extra oefeningen en opdrachten. En uiteraard advies om je hormonen weer op de rit te krijgen. In het medium pakket zit als extra nog een persoonlijk (Skype)consult of in de praktijk van Mariët aan huis (45 minuten per consult). En in het VIP pakket heb je als extraatje nog vier persoonlijke (Skype)consulten of in de praktijk aan huis (45 minuten per consult).

Het basis pakket kost €169,- het medium pakket €199,- en het VIP pakket €269,-. Dat zijn natuurlijk best grote uitgaves, maar wel een geweldige investering in je gezondheid en bovendien blijft de informatie ten alle tijden beschikbaar voor je.

help your hormones
Mijn ervaring met Help Your Hormones

Omdat het Help Your Hormones een programma is van tien weken leek het mij leuk om jullie erbij te betrekken. De komende weken ga ik regelmatig updates geven over mijn bevindingen. En resultaten delen via de stories op Instagram ( dus wil je niets missen volg mij dan ook daar ). Over vijf weken zal ik weer een blog artikel schrijven. En aan het eind van de rit dus na tien weken post ik nog een laatste blog over het eindresultaat.

De eerste week

Maar nu ga ik jullie eerst meer vertellen over hoe ik de eerste twee weken heb ervaren. Via de mail krijg je een inlogcode en zodra je inlogt via de website kom je in een beveiligde omgeving terecht die lekker overzichtelijk is! Je kunt dan direct week 1 open klikken. In de eerste week leer je alles over hoe hormonen werken in je lichaam en welke verschillende soorten er zijn. Hierbij kun je denken aan oestrogeen en progesteron ( de belangrijkste geslachtshormonen) maar ook hormonen zoals insuline, cortisol, testosteron en oxytocine ( het knuffelhormoon) etc etc. Mariët legt in duidelijke woorden uit welke hormonen belangrijke rollen vervullen in je lichaam en wat de nadelen zijn van een disbalans.

Ook leer je hoe je menstruatiecyclus in elkaar steekt ( and let’s be honest ik kon wel een opfrissertje gebruiken ). Hierbij wordt uitgegaan van een gemiddelde cyclusduur van 28 dagen met precies in het midden, op dag 14, de eisprong. Dit hoeft zeker niet voor jouw cyclus te gelden, maar het geeft wel inzicht over de hormonen die een rol spelen tijdens je cyclus.

Daarnaast kun je ook nog een Hormonen Health Check doen. Dit is een meting om te ontdekken hoe jouw startpositie is. Deze Hormonen Health Check doe je aan het begin van het programma, in de eerste week, en herhaal je aan het einde, tijdens de laatste week. Zo kun je kijken of je klachten verbeterd zijn! Het kan je ook helpen om je klachten voor jezelf in kaart te brengen en om ze te herkennen, bijvoorbeeld tijdens je menstruatiecyclus. Het is geen officieel meetinstrument, meer een tool om inzichtelijk te maken welke klachten er bij jou spelen.

Zo kwam ik op acht vinkjes uit. En dat betekend aardig wat hormonale klachten. Zo heb ik de laatste tijd namelijk last van pijnlijke menstruaties, stemmingswisselingen, gevoelens van stress en een zeer droge huid ( eczeem ). De komende tijd moet ik er dus alles aan doen om mijn balans weer te herstellen en mijn hormonen op de rit zien te krijgen.

De tweede week

In de eerste week heb je geleerd wat hormonen zijn, hoe ze werken en welke hormonen de belangrijkste zijn. In de tweede week leer je meer over welke factoren van invloed zijn op je hormonen en wat dit tot gevolg heeft. Zo wordt er uitgebreid aandacht geschonken aan het onderdeel deel stress want wie heeft daar tegenwoordig niet last van? We leven in een 24/7 economie en de verwachtingen van niet alleen je omgeving maar ook van jezelf zijn vaak torenhoog. Chronische stress is een van de grootste
verstoorders van je hormoonbalans en
daarmee van je gezondheid. Daarom begint de tweede week dan ook met een meditatie oefening. Vanaf nu tot aan het einde van het programma ga je elke dag 5 minuten mediteren. Normaliter mediteer ik 1 x per week een halfuurtje, maar je raadt het al wegens drukte is dit er de laatste tijd niet van gekomen. Nu ik weer vijf minuten per dag mediteer weer ik hoezeer ik het gemist heb.. Want boy o boy wat geeft dat een heerlijke rust in je hoofd en lichaam!

En verder…

wordt er in de tweede week uitgebreid aandacht besteedt aan nog een aantal belangrijke onderwerpen. Zoals het nemen van voldoende slaap en rust, voldoende bewegen, en het gebruik van de pil. Maar ook gaat een groot gedeelte over hormoonverstorende stoffen. Want wist je dat er in je directe, dagelijkse omgeving talloze stoffen voorkomen die je hormoonbalans in de war schoppen? Je kunt nog zo goed proberen om stress te verminderen en op je voeding te letten, als je je niet bewust bent van deze stoffen, dan is het dweilen met de kraan open.

Je kunt hierbij denken aan medicatie, kleding, onkruidverdelgers, pesticiden, kassabonnen, zoetstoffen en smaakversterkers. En cosmetica producten die wij dagelijks gebruiken zoals shampoo, make-up, parfum, nagellak en tampons. Dit onderwerp is voor mij gesneden koek, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier niets of vrij weinig vanaf weten. Hoewel er steeds meer bekender wordt over deze hormoonverstorende stoffen. Ik vind het heel goed dat dit onderwerp besproken wordt in dit programma want het is namelijk zo makkelijk om dit te vervangen door natuurlijke alternatieven. En zo bij te dragen aan een goede gezondheid voor jezelf en je omgeving.

De eerste twee weken zat bomvol informatie die je een goed inzicht geven in je hormonen en de factoren die invloed hebben op je hormonen. Voor mij persoonlijk was het fijn om weer even een update te hebben over alle hormonen en over de menstruatiecyclus. En het was ook een bevestiging dat het stoppen met de pil acht jaar geleden een goede keuze is geweest. Daarnaast bevestigd het natuurlijk ook dat ik goed op weg ben door alleen maar natuurlijke cosmetica producten te gebruiken.

Ik wist stiekem al best veel af van de besproken onderwerpen. Maar goed nu moet ik het natuurlijk ook in het echte leven toepassen. Dat houdt in voldoende slaap dus niet meer om half 12 naar bed maar het liefst om tien uur of max half 11 onder de wol te liggen. Weer een rondje te gaan hardlopen, elke dag vijf minuten mediteren. En alvast gezonder te gaan eten want week drie staat helemaal in het teken van gezonde voeding! Wish me luck! En blijf je mijn journey volgen?

Wil je meer weten over dit programma ga dan naar: https://www.happilyeverhealthy.nl

Deze blog is tot stand gekomen door middel van een samenwerking met Happily Ever Healthy.

Foto’s : via google

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.