• Being natural is not a statement, it is the closest I can get to being myself •

OOGMASKERTJE DIY TEGEN DONKERE KRINGEN

OOGMASKERTJE DIY TEGEN DONKERE KRINGEN

EEN OOGMASKERTJE IS JE BESTE VRIEND NA WEINIG SLAAP

Wellicht heb je vanavond een feestje ? En wordt het een latertje, met maar weinig slaap. Helemaal niet erg voor een keer, maar dit is vaak wel terug te zien aan je huid. En dan vooral aan de donkere kringen rondom je ogen. Het is een veelvoorkomend probleem. Gelukkig is de oplossing simpel. Een oogmaskertje geeft je huid een heuse oppepper en zorgt gelijk voor een frisse blik.

Vandaag deel ik mijn vier favoriete recepten voor een DIY oogmaskertje met je. Oogmaskertjes zijn makkelijk om te maken, en de ingrediënten die je ervoor nodig hebt zijn 100 % natuurlijk en ligt vaak wel in je keukenkastje.

1. GROENE THEE

Een erg simpele en voor de hand liggende oplossing is het transformeren van een groen theezakje tot een oogmaskertje. Groene thee stimuleert de bloedsomloop , waardoor de blauwe kleur onder je ogen als sneeuw voor de zon verdwijnt. P.s heb je geen groene thee in huis? Dan is kamille thee ook een goede optie, kamille heeft namelijk een rustgevend en kalmerend effect. Al zal de blauwe kleur dan niet helemaal verdwijnen.

Breng een kopje water aan de kook. Voeg vervolgens één of twee zakjes ( groene ) thee toe en laat lang trekken. Laat de theezakjes afkoelen totdat ze lauw zijn en breng ze op je ogen aan. 10 minuten moet voldoende zijn.

2. APPELSCHIJFJES MET MELK 

Melk is multifunctioneel inzetbaar, zo ook voor donkere kringen onder de ogen. Melkzuur maakt de huid helderder en het bevat verzachtende ingrediënten zoals eiwitten. Combineer dit met wat appelschijfjes en de kringen onder je ogen zullen snel verdwijnen.

Spoel de appel schoon, snij wat appelschijfjes ( niet te dik en niet te dun), leg ze vervolgens in een bakje met melk. Laat het bakje 5 tot 10 minuten in de vriezer staan. Leg vervolgens de schijfjes op je ogen ( dit kan wat knoeien dus hou er een handdoekje bij). Laat het 10 minuten rusten en spoel daarna de overtollige melk weg.

3. KOMKOMMER

Deze optie kennen de meeste van ons natuurlijk wel, en is ook al eeuwenoud. Een schijfje komkommer op de oogleden leggen. Komkommer bevat veel water en vitamine K, dat ervoor zorgt dat de huid gehydrateerd blijft. Maar wist je dat het nog effectiever is als je een soort mengsel van de komkommer maakt en dit vervolgens op je ogen aanbrengt?

Snij een halve komkommer in stukken en blend dit met een kopje water. Laat zes wattenschijfjes in het mengsel weken, en knijp ze vervolgens helemaal uit. Maak ze hierna plat en stop ze in een plastic zakje in de vriezer. Vóórdat je de watjes op de oogleden legt laat je ze tien minuten ontdooien. Na gebruik is je huid rondom de ogen gehydrateerd en zijn de wallen en kringen verdwenen.

Heb je èèn van de bovenstaande tips toegepast en wil je de huid rondom je ogen nog wat extra verwennen?

4. VERWEN DE HUID RONDOM JE OGEN MET EEN VERZORGEND MASKERTJE

Verwarm geleidelijk aan in een pan heet water een klein schaaltje of potje met een eetlepel honing ( au bain-marie). Voeg daar een theelepel rozenwater, enkele saffraandraadjes, gepulverde rozenblaadjes en een theelepel amandelolie aan toe. Laat dit vervolgens even afkoelen en breng het masker aan op je oogleden en de huid erom heen. Laat het ongeveer tien minuten intrekken en spoel het voorzichtig af en dep de huid droog. Breng daarna eventueel nog een oogcrème of oogbalsem aan ( mijn favoriet is die van MERME). Dit zorgt ervoor dat de huid rond de ogen soepel blijft aanvoelen.

P.s wil je je gezichtshuid  ook verwennen combineer het oogmasker dan met een verzorgend vers gezichtsmasker van Lush https://nl.lush.com

Nieuwsgierig naar mijn favoriete oogcrème/oogroller ? Lees dan ook http://www.basedonnature.nl/merme-review/

Dit artikel is niet gesponsord.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *